Q/A FRÅGESTUNDEN

Så sjukt fina bilder! Vad fotar du helst? :)
 
Tack så mycket! :) Fotar helst natur men har börjat fota mer porträtt och det är också jätteroligt!
 
Jag älskar din blogg och alla dina fina bilder! Kul med frågestund också! Jag undrar vad du har för framtidsplaner de närmaste åren? Och ska du göra nått roligt i sommar? :)

Aw tack så jättemycket :) När jag äntligen tagit studenten (våren 2015) så kommer jag att fortsätta att jobba ihop lite pengar. Sen kommer jag resa, längtar så himla mycket till detta. Om det inte blir jorden runt så kommer jag i alla fall åka till Afrika. Vill resa överallt! Vill volentärarbeta och uppleva så himla mycket. Vet inte hur länge eller hur mycket jag ska resa men det återstår att se. Sen när jag känner mig redo kommer jag antagligen flytta hemifrån för att plugga till polis på högskolan i Växjö, Uppsala eller Umeå, om jag inte väljer att plugga distans. Det är så det ser ut nu men ens tankar och känslor kan ju såklart ändras tills dess. 
 
I sommar ska jag fota olika studenter vilket ska bli jätteroligt. Sen åker vi (familjen) till Kroatien i en vecka för lite sol och bad. Ska bli riktigt skönt! Sen blir det väldigt mycket jobb och även en tur till Stockholm för att fira pappas 50-årsdag och förhoppningsvis en tur med tjejerna till Göteborg/Liseberg :) 
 
favorit mat/färg? 
 
Så svårt, men jag älskar lax i alla dess former. Men inget klår varmrökt lax! 
Svart!
 
vilken tid på dagen gillar du mest? 
 
Hmmm, eftermiddagen skulle jag nog säga.

om du vann 1miljon vad skulle du göra då? :)
 
Åka på en sista minuten resa med Olivia (har sagt till henne att om jag skulle vinna en stor summa pengar så åker vi direkt, så hoppas hon hade velat följa med hehe). Sen hade jag köpt något drömobjektiv, skänkt lite till någon välgörenhets organisation och sedan hade jag sparat resten till framtiden!
 
 
Varför började du fota? 
 
Skulle gissa på för att jag tyckte det var roligt att fånga något vackert på bild. Det började med att jag fotade med mobilen och jag kunde ta flera 100 bilder på en dag. Har tyvärr inget bättre svar än så ;)

Hur började ditt träningsintresse? 
 
Jag har alltid tyckt träning och hälsa har varit viktigt och roligt. När jag slutade spela fotboll och slutade högstadiet där jag gick idrott ville jag fortsätta röra på mig. Men det var inte fråns i höstas mitt träningsintresse blev väldigt stort då jag för första gången provade på att gymma. Kände att det var någonting för mig och därför fortsatte jag med det och det blev ett jättestort intresse för mig!

Hur ofta tränar du?
 
5-6 dagar i veckan.
 
Tränar du på gym eller pass? och vilket föredrar du? 
 
Gym! Innan föredrog jag pass men nu skulle jag alla dagar i veckan säga gym!

Vilka är dina bästa tips för att bli bra på att fotografera? :)
 
Träna! Fota mycket! Kolla på andra bloggar, videor, youtube, instagram. Det finns så mycket att lära från andra människor. Men det viktigaste är att du ska tycka det är roligt och vilja förbättras :)
 

om du var superrik, var hade du bott och hur hade det sett ut där då? inredning & liknande

Jag hade förmodligen haft mer än ett hus. Jag skulle haft ett hus på landet, men ändå nära någon by/stad. Sen hade jag haft ett hus utomlands också! Men mitt parmanenta boende skulle varit stort, högt i tak, bjäklar i taken, jordglobar, gamla äppellådor, träkistor och en fin och stor trädgård. Skulle haft ljus inredning, mycket vitt men ändå mörka detaljer. Horn på väggarna, mycket tavlor och mycket stilrena fina hyllor med fina detaljer i. Jag skulle haft ett rum som fotostudio. Stort badrum med badkar! Men i övrigt skulle det nog se ut lite såhär:

 
vem är bästa bruden i din klass? om det inte är jag behöver du inte svara *hihiihihihihihi* <3<3<3<3<3

Du! 

nu när du äter så bra mat osv, vad är det du saknar mest? vad kan du bli riktigt j*vla sugen på ibland? :P

Måste nog säga Marabou. Mjölkchoklad, något av det godaste som existerar. 

Var redigerar du dina bilder? :)

Photoshop CS 6 :)



Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: