Underbar frukost / Helgmys / Glad tjej / Kristinas kattungar / Bärbuffé med Julia / Ledig dag!

Hundvalp.

Denna godingen ska vi hämta hem nästa vecka! Så söt han är. Dock har han inget namn än, så svårt att komma på!

Kvällsmat.

Behöver jag ens förklara hur underbart gott detta var? Älskar när hälsosamt är minst lika gott som annat!
Spenat, isberg, pärltomater, gurka, jordgubbar, granatäpple, solroskärnor och pumpafrön. Sen nypotatis kokta i dill med kycklingfilé och hemmagjort vitlökssmör med egenodlad gräslök!
Detta måste ätas fler gånger :-)

Kristina.

Här är några bilder från fotograferingen igår! :-)

Photoshoot.

Idag hade jag och min fina vän Kristina en photoshoot! Lägger upp fler bilder senare. Här är en jättemysig bild på henne och hennes hund Ove. Kan inte bestämma mig för vilken redigering jag tycker är finast. Vad tycker ni?

Film från Kroatien!

Flowers.

Ikväll.

Älskar solnedgångar.

Picknick.

Drog på en liten picknick efter jobbet idag tillsammans med Carro. Härligt att äntligen få känna att det är sommarlov på riktigt! Tre jobbdagar kvar denna vecka!

Från actionkameran.

Vi har filmat och fotat med min lilla kamera varje dag i Kroatien. Sitter och klipper ihop en film med endast vattenfilmer, det tar lite tid men det ska bli roligt och ha en sammansatt film sen! Är sjukt glad över att jag köpte kameran innan vi åkte :-)

Marc Jacobs.

Köpte denna på taxfreen, den doftar underbart!

Blandat från resan.

Har haft en underbar vecka, tack för sällskapet fantastiska människor ♥

Skradinski Buk.

Hann knäppa några bilder med lång slutartid på vattenfallet. Det var helt magiskt att få uppleva denna plats!

Resan till Kroatien.

Fick fönsterplatsen både dit och hem så det blev några bilder! Det kommer dyka upp lite inlägg sedan resan lite då och då. Filmade väldigt mycket med actionkameran och jag ska sätta mig och börja klippa ihop en film från hela resan, laddar upp den här när jag är klar! :-)

Silhuetter.

Sista kvällen i Kroatien var underbar och jag knäppte några härliga bilder i solnedgången!

I Sverige!

Nu är vi hemma! Har haft en underbar vecka trots att vädret svikit oss nästan alla dagar. Känns skönt att ligga i sin egen säng igen :-) imorgon ska jag städa rummet som ser förjävligt ut och jag hoppas jag hinner ladda upp lite kamerabilder från veckan innan jobbveckan startar! Godnatt :-)

Krka nationalpark.

Idag har vi varit på Krka nationalpark. Vi badade i och besökte vattenfallet Skradinski Buk! Precis så underbart som jag föreställt mig. Nu har jag en punkt att checka av på min "before i die" lista! Rekommenderas för er som är i Kroatien någon gång!! :-) nu ska vi ut och äta! Glad midsommar!

Update från mobilen.

Lite från mobilen! Imorgon ska vi på utflykt hela dagen och på söndag eftermiddag lämnar vi stället...

Kroatien!

Havet är magiskt. Vi äter och dricker gott. Min undervattenskamera är awesome. Men vädret.... Suger. Solen har tittat fram fåtal gånger och det åskar och regnar en del. Fortfarande varmt, men inget strandväder. Jättetråkigt! Hoppas på bättre väder i slutet av veckan! :-)

Semester!

Student igår och jobb idag! Gjorde några slingor i håret ikväll och sen har jag packat för fullt. Klockan fem imorgonbitti drar vi oss mot flygplatsen och sedan flyger vi till Kroatien! Håll tummarna för att vi får fint väder! Ni kan vänta er massor av filmer och bilder när jag kommer hem. Det kanske dyker upp något mobilinlägg eftersom vi har Wifi på hotellet! Det ska bli skönt och komma iväg en vecka från verkligheten. Ni får ha det så bra ♥

Godmorgon fredag!

Chiapudding med mango och hallon. Nykokt varmt ägg. Melon. Honungsvatten.

Första dagen på sommarlovet började jag såhär. Sjukt gott. Honungsvatten för halsen. Idag är det student hela dagen! Hoppas det slutar regna.. :-)

Chiapudding: 1,5dl kokosmjölk light, 2msk chiafrö och 1tsk vaniljpulver. Ha gärna bär eller frukt till, så gott!

Från mina senaste fotograferingar.

Har fotat en del nu i maj och juni. En del bilder ligger på hårddisken och är inte tillgängliga just nu. Men jag har en del att visa er:
Jag har fotograferat tre olika par som varit på bal i Maj.
Min barndomsvän Louise har tagit studenten i Malmö.
Och hon hade även världens finaste och mysigaste studentfest.
Min bästa vän Christian har varit på bal med sin baldejt Isabella.

Är så glad att jag får äran att fotografera människor. Det gör mig så himla glad!

Lite nytt inför resan.

Idag gick jag på sommarlov. Skönt! Fick med mig ett par shorts och nya solglasögon hem, bra inför resan! Har fullt upp idag med olika fotograferingar och likadant imorgon. Lördag är fullsmäckat med jobb och på söndag morgon åker jag till Kroatien. Ska försöka hinna skriva något inlägg här! Ha det bra :-)

6 juni.

Firade Louises student ännu en gång. Underbar dag med fantastiska människor och mat! Helgen består av jobb, fest och balfotografering. Idag är det exakt 4 månader tills jag blir 18. Ska upp och jobba om 6 timmar, tror jag måste sova. Sov gott och trevlig helg :-)

Timbuktu - för livet till döden.

Ni har väl inte missat Timbuktus nya album? Älskar det! Här är mina favoriter:
Landa
Rum 323
Misstänkt
Annie Leibovitz
Nolltolerans
Amino

Bloggtips - Linn Carlsson.

Detta är Linn Carlsson.
Här är några av hennes fantastiska bilder. Älskar dem! Här hittar ni hennes blogg. Om ni gillar fotografering rekommenderar jag er att börja följa hennes blogg NU!

För att Louise har tagit studenten, fy fan vad hon är bra!

Igår tog fina Louise studenten i Malmö och det firade vi med middag på restaurang. Vitlöksbröd och sedan honungsgriljerad laxfilé med potatismos på planka. Riktigt gott!! Tack för en fantastisk dag.

En dag på Emporia.

Var endast i skolan i en timme idag, sedan blev det en tur till Emporia. Mycket välbehövliga saker inhandlades och jag är väldigt nöjd! Imorgon blir det beachvolleyboll och sen studentfotografering! :-)

Can't wait!

Det börjar närma sig! Veckorna innan dess är fyllda av fotograferingar, jobb och skolaktiviteter. Längtar så tills det är dags!!!

Ny vecka!

Ledig från skolan, god frukost och morgonträning. Det blev surdegsbröd med minikeso, äpple och avage syrup, även en smoothie på bär, banan och kvarg. Gott! Har även hunnit med ett möte med ett företag som vill ha lite bilder, roligt! :-) Imorgon lämnar jag in skoldatorn och får klara mig med min sega laptop med photoshop cs5... Tråkigt!